Κερδίζεις το κύπελο της Formula 3. Ανεβαίνεις στο βάθρο, ακούς με συγκίνηση τον εθνικό ύμνο, κι έπειτα σου φέρνουν το μεγάλο εκείνο μπουκάλι αφρώδους οίνου για να πανηγυρίσεις. Αν είσαι ο Daniel Ricciardo της Formula 1, βγάζεις το ιδρωμένο παπούτσι σου, το γεμίζεις και πίνεις από αυτό – κάνεις δηλαδή το περίφημο “shoey”.

Εκτός αν είσαι οδηγός με τεχνητό μέλος, όπως ο 19χρονος Βρετανός Billy Monger, οπότε αφαιρείς το προσθετικό σου πόδι και πίνεις από αυτό, λανσάροντας το “leggy”…

“Πίσω στο βάθρο και πάλι… Εμπνευσμένο από τον Daniel Ricciardo, ιδού το leggy”, έγραψε στο twitter ο Monger.

Ο Monger έχασε και τα δύο πόδια του το 2017 σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα: Ενώ αγωνιζόταν στο πρωτάθλημα της Formula 4 στο Donington Park, συγκρούστηκε με μεγάλη ταχύτητα με ένα ακινητοποιημένο αυτοκίνητο. Θαυμαστές και οδηγοί (μεταξύ των οποίων πολλοί οδηγοί της F1, όπως οι Jenson Button, Lewis Hamilton, Max Vesrtappen, Nico Hulkerberg και βέβαια ο Daniel Ricciardo) έδειξαν τότε έμπρακτα την υποστήριξή τους στον νεραό Monger, συγκεντρώνοντας μέσω δωρεών ένα σεβαστό ποσό προκειμένου να αποκτήσει τεχνητά μέλη.

Τον Ιούνιο του 2017 ο Monger ανακοίνωσε ότι θα επέστρεφε το Νοέμβριο του ίδιου χρόνου στις πίστες, με ένα Group CN Ligier JS53 Evo 2-Honda που θα μοιραζόταν  με τον Frédéric Sausset, αθλητή με ακρωτηριασμό των τεσσάρων άκρων, για το “V de V Challenge Endurance Proto” στην Πορτογαλία. Απώτερος στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν μια ομάδα τριών οδηγών με αναπηρία ως το 2020 για να συμμετάσχουν στο  Le Mans 24 Hours.

Ο Billy Monger επανήλθε στην πίστα παρά τον διπλό του ακρωτηριασμό. Φωτογραφία: BES_Photography

Ο κόσμος των Formula αγκάλιασε την απόφασή του να μην τα παρατήσει, κάνοντάς του μια πληθώρα προτάσεων. Έτσι, τον Ιούλιο του 2017, ο Monger δοκίμασε ένα Fun Cup Volkswagen Beetle  προσαρμοσμένο για άτομα με αναπηρία των κάτω άκρων, με περισσότερα όργανα πλοήγησης και ελέγχου στα χέρια. Τον Φεβρουάριο του 2018, οδήγησε μονοθέσιο  για πρώτη φορά μετά το δυστύχημα, όταν του πρότειναν να δοκιμάσει ένα BRDC British της Formula 3 για λογαριασμό της Carlin Τeam. Τον Ιούνιο του πρότειναν να δοκιμάσει για πρώτη φορά ένα αυτοκίνητο της F1, ένα Sauber C30 κατασκευασμένο από την Tour-De-Force Power Engineering για την Heritage F1. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε ώστε να έχει τα ίδια όργανα στο τιμόνι με το αυτοκίνητο της Carlin BRDC British Formula 3 με το οποίο τρέχει αγωνιστικά. Η δοκιμή αυτή αποτέλεσε αντικείμενο ντοκυμαντέρ που προβλήθηκε στα πλαίσια του φετεινού Austrian Grand Prix.

Ο Monger είναι πλέον μέλος της Team Carlin και αγωνίζεται με το ιδιαίτερο μονοθέσιο που έχει σχεδιαστεί ώστε να οδηγεί χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί τα πόδια του. Η πρώτη αγωνιστική σεζόν του μετά το δυστύχημα ολοκληρώθηκε πριν από λίγες εβδομάδες με απόλυτη επιτυχία, όταν τερμάτισε τρίτος στο Spa Francorchamps, μετά από τον Linus Lundqvist και τον Tom Gamble.

Ενθουσιασμένος με την επιστροφή του στο βάθρο, ακολούθησε το ίνδαλμά του πίνοντας σαμπάνια από το προσθετικό του πόδι…

νους και σώμα Εν κινήσει

Rehabline | Άγγελος και Ξενοφών Χρονόπουλος | Τεχνητά Μέλη